Jaarlijks houden wij een klanttevredenheidsonderzoek in één van de sectoren varkens, pluimvee of herkauwers. Onze afnemers worden op deze manier één keer per drie jaar gevraagd naar hun mening. In het afgelopen jaar waren onze rundvee-, geiten en schapenklanten aan de beurt om mee te doen. Niet alleen schriftelijk, maar ook digitaal is deze ingevuld en naar ons verzonden. Voor ons een hele goede input om ons te blijven verbeteren.
Algemeen
In het algemeen wordt onze klantvriendelijkheid en korte lijnen door veel relaties expliciet genoemd. De vakkundigheid van alle medewerkers van ABZ Diervoeding wordt geroemd. Juist de mensen die bij ABZ werken en waarmee de klant het meeste contact heeft, maken in veel gevallen het verschil.
Eigen wagenpark en chauffeurs
Doordat de levering van alle voeders en kunstmest met een eigen wagenpark en chauffeurs wordt uitgevoerd, scoort de expeditie in het algemeen erg goed. We zijn bij ABZ Diervoeding gewend om desgewenst ook zakgoed mee te nemen met de bulkwagen. Een aantal klanten gaven aan dat het voor de chauffeur niet altijd duidelijk is waar dit zakgoed dan moet worden neergelegd. Deze opmerkingen nemen we mee, zodat wij ook deze service nog verder kunnen optimaliseren.
Altijd blijven verbeteren
Een klant gaf aan dat we ons “altijd moeten blijven verbeteren”. En dat is nu precies de reden voor dit klanttevredenheidsonderzoek. De kwaliteit van ons voer blijven we constant controleren en zo nodig verbeteren. De prijs/kwaliteitsverhouding wordt in het algemeen als positief ervaren. Er werden meerdere opmerkingen gemaakt over de noodzaak van kostenbewust opereren als voercoöperatie.
Maatwerk
Tenslotte nog een paar opmerkingen over het kunnen leveren van maatwerk. Blijkbaar zijn onze rundveespecialisten, maar ook de order-entry en andere afdelingen binnen ABZ Diervoeding uitstekend in staat om maatwerk te leveren. Van een eigen klantgebonden voersamenstelling, een wijziging van een order tot een specifiek advies wat nodig is. Alles wordt op een zeer efficiënte wijze uitgevoerd waarbij de korte lijnen binnen in het bedrijf voor meerdere klanten opvallend zijn. Wij gaan zo door!
Wij willen graag alle deelnemers nogmaals bedanken voor hun bijdrage, medewerking, adviezen en complimenten. Ons bestaansrecht is gebaseerd op tevreden afnemers. Uw bijdrage aan dit klanttevredenheidsonderzoek is erg belangrijk en wordt zeer gewaardeerd. Het helpt ons verder te ontwikkelen in de ambitie: Groei met de ABZ formule/ dat loont!